Eurovision semifinal 1

Shit vilken underbar inledning! Jag är en stor sagofantast och fullkomligt älskade inledningen! Kan inte den vinna? Haha Flyga in två barn på en fågel med, de är allt påhittiga ryssarna! Kommer ihåg när tvilligarna vann 2006, de var riktiugt bra, fast mycket sötare då... :p

Mellanspelet tyckte jag var lite dubbelt! Mimmi hade helt rätt i att det är pampigt och lite häftigt med en rosa stridsvagn, men det är också intressant att se hur Ryssland identifierar sig som land....ok, det är bara första av tre mellanspel men ändå! Soldater, vapen, folkdräkt, kalinka, en gammal going och sen TaTu med låten "not gonna get us"...

Lite roligt dock att de skröt med sina vinster det senaste året!

Vad gäller låtarna så var det bra kvalité i år! Jag har sedan länge hållt Armenien högt så det var kul att de gick vidare! Sverige satte sin låt klockrent, men jag undrar om publiken i arenan verkligen kunde se resten av bidragen efter att ha blivit bländade på det viset :) Island och Rumänien hoppades jag också på, och det gick ju bra!

Blir spännande nästa vecka med och se vilka som ska kämpa med dessa i finalen på lördag. Då får vi gäster, men jag kan säkert smita iväg! ;p

PoK
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!