Midsommar 2009

Du ljuva sommartid

På fredagen packade vi katten och for till Öland, som så många andra. Tvärtemot många andra tog vi dock av söderut efter bron, dvs. RÄTT håll! :)

När vi varit hos mor en timme kom mammas svägerska med familj och vi åt midsommarlunch. Jag åt klart mest för jag älskar sill :) Det blev en del nubbar med, och en kall god öl. Det blev inte sämre av gott sällskap och jordgubbar med mjölk! Så gick vi ner till midsommarstången och en viss liten tjej spelade fiol som skapade riktig folkhemskänsla :) Vi tittade på när samma tjej dansade senare, vi andra vågade inte :) Vi satt och tog ännu en hut och åt underbara bakelser istället :) (all beröm till bakerskan!)

Lite glada i hatten tog jag och min sambo en varsin cykel och cyklade några kilometer till festen. Där åt vi god mat, spelade kubb, lärde känna nytt folk och umgicks med gammalt folk :) Mycket nice. Relativt tidigt (vid midnatt) kände vi att sängen lockade och vi cyklade hemåt. Kändes väldigt mörkt för att vara midsommar faktiskt... Väl hemma slog jag huvudet i en hylla och trodde jag skulle tuppa av, men huvudet höll :p

När vi nyktrat till på lördagen drog vi norrut och besökte Peters vänner. Jag blev nästan onykter igen av ångorna och var djupt tacksam att jag slapp bo trångt i en soptipp (no effence boys) (stavas det så förresten??) En glass och flera råa skämt senare var vi på rätt väg igen (söderut) och solen visade sig från sin rätta sida. Hos mormor fick vi fika och vi spelade kort och hade grillfest. Gick en promenad och träffade Emma och Glänne med. Mycket trevligt. Så sov vi över hos mormor i friggeboden. Mamma, Kent och Josse sov i husvagn.

Dagen efter åkte vi ner till Södra bruket. Jag skulle bada men kom bara i till knäna innan jag insåg att det var på tog för kallt! Så klippte morfar gräset och vi satt och pratade där. Härligt!




En lite rolig bild :) Kent försöker få ut ett bord ur sjöboden...



Haha, morfar jobbar och mamma och Kent tittar på

Jag och min prins <3

PoK
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Carina - inspirera

Verkar vara en helt idyllisk midsommar! Vädret var på vår sida...och trevligt hade vi! Tackar för sällskapet ;)

Kramen.

2009-06-25 | 08:29:56
http://inspirera.bloggsida.se
araminta

Härlig midsommar du har haft! Kul att du tyckte fiolspelet var ok :)

2009-06-26 | 18:38:35
http://araminta.bloggsida.se




»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!