Work work

Men igår var jag ledig! Jag åkte iväg mot Nottreby och vidare in i en skog (som om det skulle finnas något annat här) och plockade blåbär! Syntes att folk redan plockat där men jag fick ihop lite i alla fall! Fick träffa trevliga smått berusade männsikor med som kört förbi och trott att Opeln var en stulen bil! Haha! Sen åkte jag hem och plockade fyra liter hallon hemma! Nu har jag gott om till Daiquiris! Mmm! Bra att ha hittat ett bra användningsområde för alla mina bär! Sen kom Peter hem med sin far och en frys! Jippie! Den har jag nu fyllt till hälften med bär och rabarber! :D Gutt till vintern!

I torsdags firade vi Peters semester med räkor, vitlöksbröd och vitt vin! Katten var lika förtjust som vi! Vi fick honom att både sitta och ligga på befallning mot att han fick räkor! Hahahahahaha

Idag har jag jobbat till fyra, sen handlade jag inför helgen, lagade och åt mat, bakade muffins med hallon och choklad (de bästa jag gjort!!) och plockade dagens skörd av hallon! Muffisens hamnade i nya frysen (a) Bra att ha när vi får gäster, det kommer tätare och tätare nu för tiden!

Orsaker till att inte plocka (eller undersöka) ett fint hallon enligt mig:
* Det är nästlor för nära
* Det är en fjärilslarv i jämte
* Det lossnade för lätt
* Hallonet brevid hade mask
* Två hallon på samma planta hade mask
* Det ligger en snigel i närheten
* Det är spindelnät på det

Haha, det är ett mirakel att jag får ihop några hallon över huvudtaget!

Imorgon har jag delad dag! Jippie...inte... :) Men det är sista jobbadagen! Jippie!!!!! Jag är lycklig, men inte penisonärerna och de jag jobbat med :p Lite roligt faktiskt! Man känner sig uppskattad! Me like! Vad jag inte gillade idag var att vi vikarier vägde oss på en vägstol idag. Jag skulle inte sätta mig först, men så tyckte jag att det verkade lite fel...så jag satt mig....den visade inte fel... :p Den gravida flickan var 20 kg lättare...hmpf! Fast jag är ju skitsnygg :p Är hon som borde väga mer :) Haha!

Jaha, vad mer att förtälja?

Puss och godnatt!
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Anne

Oj vad du är huslig;) Är det hos dig min gamla huslighet hamnat, jag varken bakar eller fryser in något nu för tiden. Njut nu av din semester. Kramar mamma

2009-07-26 | 19:16:38




»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!