Att skörda det man sår


I Fredags började jag skörda...iofs inte det jag sått, utan tidigare ägare, men ändå!
Svarta vinbär, röda vinbär, hallon, röds smultron och en stackars jordgubbe... I går (lördag) plockade jag en och en helv liter hallon till, men så började det åska och jag fick avbryta! Tar en sådan tid för mig, för jag ska kolla varje bär i 15 sek innan jag lägger den i bunken, sen kollar jag igenom bunken när jag kommer in, och när de lagts i påsen tilltar jag ännu en gång. Allt för att det inte ska vara någon liten mask i! Sen fryser jag ner dem så att OM det skulle finnas något jag missat så dör de i frysen...Sen försöker jag övertala mig själv när jag väl ska äta dem att det faktiskt inte finns något kvar!

Usch, detta med fobier! Jag har tex inte öppnat soptunnan på två veckor nu, för jag vill inte riskera att se om flugorna lagt ägg där... Peter får slänga alla sopor :)


Caspian har haft det tufft de senaste dagarna...något hade bitit/stuckit honom i svansen och i kinden, så hans ena öga svullnade igen och svansen bara kasade efter honom....som vi saknade hans lilla knorr... Men nu är han bättre igen! Fast fortfarande oerhört kelig! Han vill helst vara uppepå hela tiden eller bli buren och sov i sängen hela natten inatt! Han äter dåligt fortfarande...skinka och lakosfri mjölk är det enda som går ner, och en och annan torrfoderbit ibland. Speciellt om man gömmer den eller lägger maten på ett konstigt ställe. Får se om det vänder, annars får vi väl kolla upp vad det är...

Annars har jag jobbat kväll i helgen! Känns som att det inte gör något eftersom det regnat och så... inte gör vi något spännande annars heller! Peter har ju jour så då är man ju ändå hemma... Ikväll är det jobb ikväll! Srn är det bara en vecka kvar! Längtar faktiskt, fastän jag trivs! Vill bara vara! Leva lite på sommaren så man kan klara av mörkret sen...
Hon jag ska gå för nästa vecka såg att jag typ inte hade någonting på onsdag så hon gav mig ledigt där :) Så nu är det bara måndag, tisdag, torsdag, lördag och söndag...:) fem dagar pallar man nog när man bara längtar!!! :)

PoK
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Bjanca

Guuuu så gott.. kan du inte skicka hit några? Pusss

2009-07-21 | 14:20:28
http://bjanca.blogg.se/




»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!