Tar en paus från globala orättvisor...

vilka jag ska redovisa på fredag...

I går var det internationella HIV/aids dagen. Vi i klassen var inne i Växjö och lyssnade på en intressant föreläsning. Sen gjorde vi ett studiebesök på Pax Café när vi ändå var på stan.

I fredags var klassen på Dreamhack. Vi spelade inte :) Vi hade studiebesök. Det var som jag tänkt mig. Mindre imponerande var att han som skulle visa oss runt och svara på frågorna vi hade inte dök upp... Fantastiskt engagemang....inte.

På kvällen åkte jag och Peter till Öland. På lördagen firade vi en viss moster som fyllde en jämn siffra! Tyvärr var jag ganska trött, så det blev inte så sent, men jag träffade mina underbara kusiner och övriga släktingar åtminstone.

På söndagen åkte vi hem tidigt. Vi grejade i trädgården (mest Peter ska erkännas, för jag gav upp efter en halvtimme) och bytte gardiner och satte upp ljusstakar (här var det mest jag då :P)

Nu sitter jag och plöjer igenom sociologibokens 30 sidor om global orättvisa...vill bli klar nu på förmiddagen så jag kan simsa lite sen (och dammsuga). Har kommit knappt halvvägs...men det blir bra! :p Är mer orolig för gruppuppgiften vi gjorde i måndags... vi förstod väldigt lite av den, men gjorde vårt bästa... hoppas det räcker...

Imorgon är det heldag...först skola till 16.30, sen ungdomsgruppen 17.30: filmvisning. Kommer väl hem runt nio-tio... :)

PoK

Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Bjanca

Haha.. träffade du inte Simon på Dreamhack? Kanske är lite större än jag tänker mig iofs :P

2009-12-03 | 00:17:30
http://bjanca.blogg.se/




»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!