Sista Julavslutningen

Dagen började med lektioner. Sociologi med övningar och Fotbollstränarkurs med teori om barns utveckling. Kl 14.30 tog lektonerna slut. På lunchen var 5/7 av klassen och åt Pizza. Synd att ett utvecklingssamtal hamnade just när vi planerat lunch ihop... Ni var saknade...

15.00 drog vi till Camillas för piffning. Vi sjöng Singstar (Jag vann som vanligt, men annorlunda var att Camillas honkatt inte bet oss när vi sjöng....hon är obekväm med höga ljud, så vi tog inte i för kung och fosterland...)

17.00 åkte vi tillbaka till skolan. Jag skrev ut manus till samtliga i ensamblen och sen var det bara att ställa sig i kö till julmiddagen! Mycket skönt att slippa servera!
 

18.05 fick vi gå in. Lika god julmat som vanligt! Jag försökte konversera med lite textilare vi vårt bord, men de bara tittade på mig som om jag var en fisk som hamnat vi deras bord och försökte prata japanska med dem...

19.00 eller nåt, ringde Niklas i klockan och sa att det var dags för dans. Han hade innan dess fått jaga rätt på en gran, då han insett att där granen skulle stå stod ingenting... tur han tittade in innan! Snopet att dansa upp alla ur matsalen och komma in i aulan och ingenting finns där... Vi skulle dansa långdans upp. Men folk är lite fjantiga och tycker tydligen att det är töntigt att dansa, och då syftar jag främst på textil och allmän! Hur moget är det att tycka att det är töntigt att dansa juldans? Inte speciellt om ni frågar mig! Det är roligt, majoriteten hängde på, vi hade övat och förberett, det är jul för sjutton!!! Hur vi än försökte rycka ed dem från borden så satt de bara och såg skrämt på en....man var inte längre en fisk som pratade japanska! Man var en kingkong som grymtade oförståeligt, som troligen skulle äta upp dem om de följde med!
 
Omsorg kan man däremot räkna med! De hängde på! Och några allmänklasser och samtliga behandlingspedagoger! Cred till er! Och speciell kritik till blivande fritidsledare i ettan! Ni ska kunna bjuda på er själva! Ni kommer hålla i det nästa år, vare sig ni vill eller inte!

Nog med beröm och kritik. Dansen gick kanon! Jag glömde bort hur man började dansa "Upp på källarbacken" när jag kom upp på scenen och fick microfonen i handen, men men. Det gick bra med lite stöttning från klasskamrater! Tack!!

Efter dansen gck publik in i biblioteket för lite godis och glögg och vi som skulle vara med i julshowen gjorde i ordning. Julshowen bjöd på mycket musik och en GIGANTISK överraskning! Delar ur gamla FLU2 dök upp! Mycket roligt för oss som visste vilka de va, och en gåta för de som inte visste det! Hahaha! Det dumma var att de gjorde sin överraskning precis innan vårt uppträdande... vi som hade övat två gånger, men aldrig alla på en gång! Började bra med....inte...vi missförstod varandra och ja...sånt händer väl. Folk skrattade, vi genomförde det och det blev ok! Jag är nöjd! :p
        

Efter showen åkte en mycket trött Jessica hemåt. Dagen efter var det samling i klasserna och avslutning i kyrkan för de som ville. De andra hade en alternativ. De sjöng och spelade fantastiskt igen! När Paul-Martin någon gång ger ut en julskiva vill jag köpa den! ;)

PoK

Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Bjanca

Hoppas du får en superhärlig jul gumman :D Pussa

2009-12-22 | 20:44:00
http://bjanca.blogg.se/
Carina - inspirera

En riktigt God Jul önskar jag dig (ja, övriga familjen också förstås...)

Julpuss.

2009-12-24 | 07:45:55
http://inspirera.bloggsida.se




»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!