Valborg och 1:a maj

Det blev ett kort till Peter, där det stod bla att han får presenten på lördag. (Tack för tipset Frida) ;)
På valborg stressade vi iväg kl 16.30 mot Ramkvilla. Peter dumpade mig hos sina föräldrar och for iväg till spexövningen. Kl. 18.30 gick jag och Annika neråt för att titta på spexet. Det var hyfsat. Var roligare förra året, även om jag inte kände till området och människorna lika bra då. Efteråt tog jag och Annika en varsin korv och gick upp mot rishögen där Peter slet för att få elden tändningsbar. De skulle varit två, men nu var han ensam. Så väntade vi någon minut och sen tände han på. Tog sig jättesnabbt! Jag blev vakt och Peter sprang iväg för att fixa raketerna, och då ser jag några ungar stå och flytta kartongbitar i högen medan det brinner!! Jag förstår att ungar inte kan se samband att kläder kan ta eld och att de kan bli vandaliserade för livet eller till och med dö, men vad jag inte kunde förstå var vart föräldrarna höll hus! Så jag gick dit och föste bort dem. Någon måste ju ta ansvar över barnen! Blir så arg att de inte kan hålla ett öga på dem! De behöver inte hålla dem i handen men de kan ju hålla ett öga på vart de är och vad de gör. Spelar ingen roll att de är 20 barn tillsammans, när ingen av barnen kan se farliga sammanband!

När raketerna var smällda gick folket iväg och vaktandet började. Vi stod där i kanske en timme (?) med Peters vänner och ett ungdomsgäng som kommit lite sent till brasan. Så gick vi till värdshuset. Shit vad jag var trött! Peter är så söt, jag gick på toa i fem minuter och när jag kommer tillbaka frågar han vart jag har varit, och sa att det kändes som en evighet utan mig :) Så sa jag att jag var trött och då gick vi en sista sväng till elden för att se så den var säker fortfarande och den var näst intill släkt så då gick vi hem. Morgonen därpå åkte Peters föräldrar till Rostock. Peter var och städade på valborgsplatsen, så jag var ensam hundvakt. Mysigt att gå i skogen. Tyvärr smällde några barn smällare och Rapp vägrade gå ett steg till, men det fick han minsann lov att göra, dels för att bevisa för honom att det inte är något farligt och dels för att jag var tvungen att hämta bilen, och jag kan inte lämna honom hemma för då blir han galen...bortskämd som han är...
image13
Odjuret :)

Vid fyra kom Håkan och Erik för att äta tårta. Jag hade nog lyckats den här gången också för den gick åt!
På kvällen hämtade vi Peters föräldrars bil och mös framför TV:n.
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!