"så kom till Öland där vildblomman står i sin prakt"

Ah, Lasse Trofast kan minsann skriva låtar :)

Vi börjar på fredagen: vi var på visning på ett hus och sen bar det av till Öland. 21.00 kom vi fram till mamma! Fick rom och cola och såg indiana jones och sen somnade vi! På lördagen åkte jag och Peter ner till mormor och morfar. Vi fikade och åkte en sväng runt Grönhögen och Ottenby och östra sidan (den obligatoriska morfar-rundan). När vi kom hem igen lagade jag och mormor mat och Peter var med morfar i trädgården som målade möbler. Så åkte vi hem, med en sväng runt farmors grav med blommor. Morfar kommenterade min självplockade blombukett, men jag sa att jag vore förvånad om farmor klagade! Hon är nog glad bara att vi tänker på henne. Väl i Färjestaden åkte Peter och Kent in till Fredriksskans och såg Kalmar FF vinna en solklar seger över Djurgården. Själv var jag med mamma på köpstan, men jag hittade inga sandaler som jag var ute efter. Måste ju ha som sitter stadigt på foten, med stötdämpande häl och riktigt hålfotsstöd, finns nästan bara hårda tunna sandaler som ska se fina ut. Hjälper ju inte att de ser fina ut när man ligger sömnlös med värk i benen! På kvällen grillade vi och spelade spel. Natten som följde blev dock ingen skönsömn! Magen krampade något fruktansvärt så Peter fick springa och väcka josse som fixade med tabletter och värmedyna och skrämde peter ytterligare med att det kunde vara blindtarmen. Men det var det nog inte för med tablett i kroppen och värme på magen somnade jag efter ytterligare några kramper. Får väl ta och kolla upp det där, min mage har ju inte varit sig lik senaste månaderna, men jag tycker inte om doktorn! Någon som varit med om något liknande och vet vad det är? Känns som att jag har ett stort blåmärke i magen. Jaja, nu har vi i alla fall kommit till söndagen; vi åkte in till stan för att hitta en övningskörningsväst, men det hittade vi ingen, och så fikade vi med mimmi på stan. Mycket trivsamt! Sen åkte vi ner till pappa och solade ett tag och pckade sen bil och släp fullt med mina möbler och kartonger som var hos pappa! Så tittade vi på huset som pappa och Anette ska flytta till och då kom Micke och Kristina förbi i sin nya Mustang som vi beundrade innan vi var tvungna att åka. Så körde vi till Ramkvilla. Körde en sträcka så Peter kunde äta. Första gången med släp!! Hua! I Ramkvilla lastade vi av möblerna, lite pinsamt att ha dem där men vi har ju inte plats! Sen körde vi hem och var hemma halv tio ungefär. På vägen tittade vi på ett hus som vi ska på visning på imorgon. Spännande :) vi behöver ett hus så vi får rum med alla mina saker :) haha, och när vi har ett hus så behöver vi ju inte köpa någonting för jag har allt :) uscha...

PoK
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!