Sista dag påsk.

Det är kritvitt ute och Peter är och kollar om det behövs skottas på hans jobb... De har inte ringt, men han sa att det kanske var frivilligt. Får se vad han säger när han kommer hem...när han kommer hem...

I fredags firade vi påsk själva, med att städa akvarierna samt stänga av det lilla. Har ju inte blivit några ynglen på ett år snart, och malen i det lilla dog (antagligen dödad av de två fiskar vi hade där) så det såg fördjälvligt ut i det. Ursäkta mitt språk! :) Så nu lever det äldre paret ciklider i det stora akvariet och har redan fått stryk så nu är de mer undergivna än innan. Skönt när de inte måste slåss så länge om makten.

I lördags åkte vi till Ramkvilla. Det var ännu mer snö där. Vi fick massor med påskmat och mot kvällen ringde Frederik och frågade om Peter ville komma dit och se fotboll. Jag sa att han borde träffa sina kompisar när han kan, och eftersom han hade drukit och inte kunde köra själv så körde jag. Tysk fotboll, på tyska....kan det bli värre? :) Frederik översatte iofs då och då och man är ju inte helt bakom flötet, men men. Blev lite bättre när de såg en tysk tävligt, Idol-stilen, fast det var om musikal...de kände nån som är med där och tävlar. De talade långsammare i det programmet så det var lättare att hänga med.
Vid 23 åkte vi hem för att hämta Annika och så gick vi på påskmidnattsmässa. Snacka om förvånad jag blev när jag fick ögonkontakt med deras nya kantor och det visade sig att jag gått kurs med henne. Kul att hon kände igen mig med! Efter en nattamacka kom vi så äntligen i säng. Mmmm...Zzzzz

På söndagen tyckte Peters mamma att han och Ove skulle ut och kolla om det varit grisar i skogen, så jag följde med. När vi precis skulle åka bad hon oss köpa tidning med, så vi åkte till det enda som var öppet: Kiosken vilken är med i Ronny och Ragge avsnitten. Tyckte jag kände igen den första gången jag såg den :)
Efter middag, middagsvila och efterrätt åkte vi hem. Skönt att komma hem och bara vara.

PoK
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!