Livfull helg!

Jisses vad gott det var med kroppkakor i torsdags! Min magsäck måste ha krympt för jag orkade inte mer än 4 st... Vi var nästan alla! Bara Matilda och Sebastian som inte var där, så det blev trångt och varmt i mormors och morfars lilla vardagsrum! Sen sov vi hos mamma. På fredagen handlade Peter kläder på köpstaden och sen körde vi in Josse till körskolan. Vi åt alla tre på Thai, MUMS! Sen gick jag och Peter och kollade på babykläder till lilla Klara. Haha, Peter blev som galen. Det är något snett i vårt förhållande, jag tyckte vi skulle hitta något ganska snabbt, medan han ville gå i alla affärer och jämföra och se vad som fanns, "bara för att bebiskläder är så söta och roliga" var hans kommentar. Jag sa bara att han får inte få några idéer! Det blev en body till Klara och en bok om troll till Julia.

Sen bar det av till Nye för att hälsa på den lilla familjen. När vi varit där i två minuter satt Peter redan med Klara i famnen och var okontaktbar. Han hade fullt upp med den lilla så jag började leka med Julia istället. Jag vet ju hur det känns att få en lillasyster som alla plötsligt är så intresserade av. Efter två timmars lek och lite fika åkte vi vidare till Ramkvilla.

På lördagen åkte jag, Peter, Ove och taxen Rapp till skogen för att kolla på spår och njuta av naturen. När vi kom hem var det strax mat och sen gick vi på långpromenad, jag, Peter, Annika, Rapp och Pontus. Jag är så himla glad åt Pontus! Den andra rackaren lyssnar ju inte till en, men Pontus är väldigt tillgiven när han väl fått stimma av sig. Efter några våfflor åkte vi hem så att vi skulle hinna se andra chansen.

I söndags hade jag konfirmanderna. Vi gjorde en påskvandring där de fick ha ögonbindlar och lära sig med de andra sinnena. Väldigt roligt och lyckat! Tänk om en annan hade fått göra sånt på sin konfirmation! När jag kom hem hade Peter lagat mat och restan av kvällen slappade vi. Skönt! Igår var bara en vanlig dag och idag är det springdag...
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!