Så var helgen slut

I fredags åkte vi till Ramkvilla för att fira Oves födelsedag. Vi blev lite sena för det tog tid att få liv i Peter efter firmafesten. Efter massor med mat och en del lek med Julia och en runda med Clara i vagnen (sa till Peter att det var tur mamma inte såg oss ute med barnvagn, hon skulle ju få en mindre hjärtinfarkt) så gick jag och Peter till sjön och badade. Var kallt, men när man väl var i så var det ganska ok! På kvällen sen fick man vara extra tyst för Ullrika och barnen skulle också sova över och trots att både min och Peters mobiler ringde mitt i natten så vaknade inte de små knyttena. (Phju!) Vet inte vem som ringde till mig, hörde bara ett barn som grät i bakgrunden...lite läskigt.

På lördagen började vi med att sjunga "ja må han leva" med morgonspruckna röster och efter frukost bar det av till marknaden. Jag hjälpte Peter lite med att brygga kaffe och vispa grädde. SJUKT mycket kaffe gick åt fast det var så varmt! Köpte inget på marknaden, bara brända mandlar. Peter tog lotter på röda korset och vann en paj. Å så var det med det. På kvällen sen var det fotboll som gällde. Djup suck. Men jag överlevde det med! :)

Söndag morgon åkte vi hem. Idag ska det komma en tjej och kolla på lägenheten, så man vill ju ha fint här hemma!
Såg förresten på nyheterna att det varit jordbävning i Grekland. Hoppas att Emma är oskadd, fast jag såg på kartan att hon bor en bra bit ifrån där jordbävningen var. Men man vet ju inte, hon kan ju ha tagit en buss söderut....hoppas inte

PoK
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Emma

Hihi, vad gullig du ar! Jo som sagt, det var en bra bit bort som jordbavningen var, och den var val ganska liten.. I alla fall om man jamfor med katastrofen i Asien nyligen.. Har i Thessaloniki ar det inte mer action an en nerslagen rektor, cementklumpsattackerade vakter pa campus och sa askvader tva kvallar i rad! :P Och tva tentor idag.

2008-06-09 | 09:44:29
http://emmaaxelsson.blogg.se/




»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!