Vanlig måndag

Så var helgen över! Maria kom på fredagen och åkte hem på lördagen. Däremellan fylldes tiden av snack, debatt och mat. Vi hann med en promenad på lördagen med när solen vågade titta fram en sekund. Sen var alla tåg inställda när hon skulle hem, men bussarna gick ju när vi väl fick ta på någon som kunde säga vilken buss som gick till Kalmar. Sen bar det av till Ramkvilla. Jag tiggde i min PMS om lite smågodis och vilken tur man har när de "rear ut" smågodiset, just som jag behöver det som mest :) Peter har väl varit och förvarnat dem kanske. I alla fall, glad igen så fortsatte vi resan norrut. Halvvägs försöker Peter nå sina föräldrar, men telefonlinjen är nedlagd. Då kom nästa panik. Tänk om de inte hade ström!! Det var ju melodifestival! Peter ringde sin bror i ett desperat försök att lugna mig, men fick där veta att ramkvilla låg strömlöst. För att undvika ett sammanbrott från min sida frågade han kvickt om vi fick komma dit och se melodifestivalen, och det fick vi. Lugn igen. Jag bad försäkerhets skull till Gud att strömmen skulle komma tillbaka till byn. När vi kom fram hade den precis startat igen och jag hoppade av glädje! Peter med, för han visste att melodifestival och godis är det bästa receptet mot min PMS. (Tyvärr var det ju inga hejdundrans låtar som ställde upp, men men) Söndagen började med att jag fick gå upp tidigt för att gå ut med taxen för att lura honom medan de andra tog med den andra hunden på jakt. Han är ju ingen dum hund, så när vi kom in igen sprang han och letade efter de saknade, och la sig sen i hallen med en nalle och tjurade. Mycket sött, trots att han är tax. :) På kvällen gick jag och Annika på mässa, lite komiskt för de är en galen blandning av frikyrkliga och gammelkyrkliga, och prästen glömde av mikrofonen och suckade ute i sakristian om någonting tråkigt.
Idag har jag valt hotell (med hjälp av mamma) och imorgon ska jag hämta mina nya glasögon. Hoppas de är så fina på som jag minns dem.
Nu är det matdags.
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Emma

Valt hotell? Ska du resa bort?

2008-02-29 | 11:41:09
http://emmaaxelsson.blogg.se
Jessicaia

Japp, vi ska till Kroatien i slutet på sommaren. Peter ville åka nu i vår, men det går inga resor dit nu :)

2008-02-29 | 13:56:42




»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!