Rubrik

I torsdags bar det av med tåg till Öland, men tro inte att det gick fort! Det brukar ta en timme och en kvart, men den här gången tog det hela TRE timmar! Men jag hade ju tiden för mig! Hellre att de kör i krypfart än krockar med andra tåg när de har signalfel! Förstår mig inte riktigt på folk som gnäller på konduktören, är ju inte hans fel att tekniken krånglar!

Väl framme var det middag hos mamma och sen bar det av till Kastlösa. Matilda är så söt! Några i släkten klagade på att hon sminkar sig för hårt, men det är ju snyggt! Hon är ju en av de få som faktiskt kan sminka mycket OCH snyggt! När vi ätit tårta och samtalat och sådant där, åkte jag och Josse ut med Matilda, hennes kompis och Sebastian, på en åktur med bilen, och sen åkte jag och Josse till pappa för att hämta pappren och prata lite.

På fredagen kl. 5.00 väkte mamma mig, för jag skulle köra dem in till Kalmar, där de skulle ta bussen till Rostock. När jag kom hem åt jag frukost och gick och la mig igen. Sen sökte jag och Josse till skolor på förmiddagen och sen åkte vi en sväng till Köpstan. Efter lunch och slötittande på TV kom vi fram till att vi hade dödstråkigt och körde in till IKEA. På kvällen lagade vi middag och såg film.

Tidigt lördag morgon tog jag sen bussen in till stan och tåget hem igen. Som tur var så fungerade tekniken den gången. I söndags var vi på Bror Perssons och tittade på soffor, men annars har vi bara tagit det lugnt eftersom Peter har jouren. Idag ska jag på möte med min handledare i församlingen. Har inga frågor tyvärr, men det kanske dyker upp när jag sitter där.

PoK
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!