Förkyld

"IGEN?" utbrast Peters mamma på telefonen. Suck, har ju varit frisk en hel månad nu, kan man inte glädja sig åt det istället?

I lördags var vi i stan och handlade. Blev hjälm, handskar och skydd till Peter, så åt vi och handlade mat och present till Jennie (i efterskott) och så kunde vi tillsist inte låta bli att köpa fiskar... 9 st. :) En kampfiskhona, två siamesiska malar och 6st Platy. De första tre var till Peters akvarium och platyna till mitt.

Efter lite vila hemma så åkte vi sen till Värnamo. Hittade enda fram till dörren utan att ringa, vilket inte Jennie var så glad över för hon hade tagit det lugnt då hon trodde att vi skulle ringa och fråga om vägen innan. Där fick vi taco och efterrätt och så såg vi körslaget.

På sönadgen vaknade jag och var jättedålig. Frågade Peter om jag inte kunde få vara hemma när han åkte till Ramkvilla och bytte däck på bilen, men han sa att nu hade vi julovat att komma och jag skulle säkert må bättre när vi väl kom fram. Det gjorde jag inte. Dessutom fick jag smärre panik när det visade sig att Peters systers familj var där, med lilla enmånaders Clara. Är ju kanon att smitta ner henne! Inte... Väl innanför dörren visade det sig dock att lilla Julia också var förkyld. Orkade dock inte leka med henne utan efter maten sov jag lite, för Peter trodde att jag hade feber, och sen målade jag en stund med henne istället.

Idag orkar jag inte göra någonting alls. Är jätterörigt i lägenheten men börjar jag plocka så är jag slut snart igen. Peter får ha förståelse... Hoppas jag är bättre på torsdag så jag kan åka till Öland och fira Matildas 14årsdag.

PoK
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!